יום שבת, 4 באוגוסט 2018

ויקטורי רשת שיווק המזון בישראל, קיבלה העלאת המלצה ומחיר יעד מאייביאיי: "בעלת האפסייד הגבוה ביותר מבין המתחרות". מאת:רותה דנינו


מניית ויקטורי קיבלה המלצת קנייה 
מ-IBI עם מחיר יעד של 51 שקל!!
שירה אחיעז, אנליסטית המסקרת את ויקטורי ב-IBI, הסבירה כי בחרה להתמקד בסקירתה במניית ויקטורי, שהיא להערכתה, בעלת האפסייד הגבוה ביותר מבין המתחרות. "בעוד שחלק מרשתות המזון עסוקות בהתרחבות לתחומים חדשים, דוגמת תחום הפארם, רשת ויקטורי צפויה להמשיך ולהתמקד בפעילות המסורתית, בשיפור הרווחיות והפדיון למ"ר, וזאת לאחר כמה שנים של התרחבות מואצת" כותבת אחיעז
בית ההשקעות IBI פרסם לאחרונה סקירה המתמקדת ברשת הסופרמרקטים ויקטורי, על רקע סקירה של המתרחש בשוק רשתות שיווק המזון בישראל, ובה הוא מעלה את המלצתו למניית החברה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק", עם מחיר יעד של 51 שקל למניה. מחיר המניה בזמן כתיבת הסקירה עמד על 41.6 שקל, ומחיר היעד הקודם של IBI עבורה עמד על 46 שקל.
האנליסטית שירה אחיעז כותבת כי "אנו מעריכים כי ויקטורי צפויה לצמוח בין היתר בעקבות פתיחת סניפים חדשים לצד שמירה על מטה פעילות מצומצם, כאשר העלייה ברווחיות תנבע בעיקר הודות לשיפור תנאי הסחר שיתמכו במרווח הגולמי. בנוסף, עדכון תנאי הפעילות עם חברת ישראכרט וסביבת המאקרו התומכת צפויים גם הם לסייע לתוצאות של החברה בתקופה הקרובה. נקודת חוזקה נוספת היא עודף נכסים פיננסיים על התחייבויות של כ-42 מיליון שקל."
על פי האנליסטית, ימי המחאה החברתית חלפו, הצרכנים פחות רגישים לשינויי מחירים, ורשתות השיווק עומדות בפני העלאת מחירים, עם התחזקות קטגוריות הפרימיום על חשבון הקטגוריות הבסיסיות. אחיעז מסבירה כי במחצית הראשונה של 2018 נרשמה עלייה של 2.9% בהיקף המכר, עקב עלייה כמותית ועליית מחירים. זאת, מכיוון שלאחר מספר שנים של סטגנציה בהיקף זה, החלה ב-2017 מגמה של עליית מחירים מתונה. העלייה מיוחדת על ידי אחיעז לעלייה בהוצאות שכר עבודה ותשומות אחרות המגולמות בסעיף התוצאות התפעוליות של רשתות המזון, לתחילת עלייה במחירי הסחורות לצד צמיחה נאה בצריכה הפרטית, ובעיקר ל"שקט היחסי ששורר בתופה לאחר קריסת רשת מגה".
אחיעז צופה כי עבור ויקטורי, השיפור יגיע בעיקר מהמרווח הגולמי. "אנו מעריכים", כותבת האנליסטית, "כי החברה תציג צמיחה של כ-8% בשורת ההכנסות בסיכום שנת 2018, זאת הודות לפתיחת סניפים חדשים וצמיחה בפדיון בחנויות זהות, שהציג עלייה ב-5 הרבעונים האחרונים. במבט קדימה, קצב פתיחת הסניפים יעמוד להערכתנו על 2-3 סניפים חדשים בשנה, כאשר לא מן הנמנע שנראה תרחיש בו ויקטורי תנקוט במהלכי רכישות."
עוד מוסיפה האנליסטית כי פעילות האונליין צפויה להגיע לאיזון. "נתח האונליין מהווה כ-3% מכלל שוק המזון, ולפי הערכות הענף צפוי לצמוח בקצב שנתי ממוצע של כ-20% עד שנת 2020 ולהסתכם בכ-8% מסך הענף. בשל כך, בשנת 2017 פעלה ויקטורי לפתיחת אתר עצמאי, הרחיבה את אזורי החלוקה לצד שיפור השירות והקמת מרכזי הפצה נוספים. מהלכים אלה תמכו בהרחבת הפעילות המקוונת של הרשת, כאשר נכון לרבעון הראשון של שנת 2018 מהווה מעל 4% מסך מכירות החברה. מצד שני, התרחבות הפעילות גוררת עימה הוצאות על רקע הכשרת עובדים, עלויות אחזקה ושיפור השירות, כך שכיום פעילות האונליין של החברה היא הפסדית. לפי הערכות ההנהלה, הפעילות צפויה להגיע ל-7% מהמחזור לצד איזון תפעולי עד סוף 2018."
אחיעז מציינת גם כי התרחבותה המהירה של רשת הסופרמרקטים תמכה בהגדלת כוח המיקוח מול הספקים, "דבר הבא לידי ביטוי בשיפור משמעותי של הרווחיות הגולמית לרמה של 24%". היא מעריכה כי אנו צפויים "להמשיך ולראות עלייה בשולי הרווח הגולמי שתנבע בעיקר משיפור תנאי הסחר, אך גם כתוצאה מעליית המחירים המתונה בענף, וכן מפעילות הייבוא המקביל של הרשת אשר מחזקת את כוח המיקוח מול הספקים ותומכת בשיעורי הרווחיות."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מותג האופנה הבינלאומי RESERVED, בקניון איילון ברמת גן, עם מאות פריטים טרנדים הרטרו, לנשים במחירים נגישים במיוחד. מאת:רותה דנינו

הסניף הראשון של רשת האופנה  הבינלאומית   RESERVED נפתח בקניון איילון ברמת גן הקולקציה הראשונה מתמקדת בפריטי אופנה לנשים   ...